Dag 5. Eerste culturele uitstap

5 juli 2016 - Umag, Kroatië

Daar zijn we weer.....
De dag van gisteren eindigde met het welbekende spel kolonisten van Catan.
Maar er was een probleem de rode wegen, dorpjes en steden zaten niet in de doos! Waar waren die gebleven?
Peter R de Vries gebeld en die probeerde ons probleem ( red onze vakantie) op te lossen. Na wat speurwerk bij 2 personen zaten ze in een andere doos maar die was niet bij ons. Dus gisteren maar met zijn 3en gespeeld. O ja we hebben Ryan 2 keer laten winnen.

Vandaag redelijk vroeg voor ons doen naar de zee gegaan. Dit komt omdat de boys hier al om 8.30 uur uit hun tentjes zijn. Ze smelten in de tentjes.

Daar wat gelezen gezwommen en liggen bakken. De 1 op een luchtbed onder een boom en de ander in een hangmat aan de zee. Ieder zijn eigen ding.

Na de lunch togen we naar Umag voor ons eerste culturele uitstapje. Even door het centrum en over de pier gewandeld en geëindigd op een terras. Voor Fran natuurlijk de ijscoupe. Ryan de pancakes en Andy de grote cola. Ik zelf nam een sorbet.
De sorbet was eigenlijk een scroppino.
(Google maar wat het is als jullie het niet weten... de eerste die het goed heeft wint een prijsje).

Op weg naar de auto nog even langs de boulevard gelopen en daar een boottripje geboekt voor a.s. vrijdag. We gaan richting Porec en Rovinj. Ook wat info over Venetië ingewonnen daar gaan we misschien ook effe heen maar dat pas over een paar weken.

Terug op de camping nog effe gezwommen. Het blijft vervelend om vakantie te hebben.

Nu gaan we douchen en gaan op zoek naar een restaurant met zeezicht....De buikjes beginnen te knorren.

O ja tot slot het is hier wel vroeg donker.

Eet ze voor degene die nog niet hebben gegeten.

1. Yvonne:
    5 juli 2016
    Wat heb je voor en na de scroppino gegeten? Ziet er slecht uit daar!
  2. Peter Van der Raad:
    5 juli 2016
    Scroppino is een spoem een drankje met ijs dat als tussen of nagerecht tijdens een diner wordt gebrijkt ëen cocktail
  3. Ingrid:
    6 juli 2016
    Hahaha, wat ik wel weet is dat jij dronken werd!!!