Dag 8. Bootreisje

8 juli 2016 - Umag, Kroatië

Vandaag niet wakker geworden van de brandende zon op de caravan maar van de wekker die om 7.15 uur afging. Tijd om op te staan en naar de haven van Umag te rijden.

Daar lag onze boot de Delfin klaar die ons langs de kust van Istrie zou varen. De Adriatische zee was zeer rustig, alleen als er een motorboot langs zoefde kwamen er golven. Dus niemand zeeziek gelukkig.

We voeren 2,5 uur naar Rovinj daar het oude centrum en de plaatselijke kerk bezocht. Ook de beltoren beklommen. Omhoog viel de hoogte wel mee maar omlaag was een ander verhaal met de houten ongelijke treden.... Voor sommige bezoekers werd het dun in de broek. Voor ons Krabi tempeltijgers was het geen moeite. Ook daar nog effe een terras gepakt wat een lekker ijs en shakes hebben ze ook hier.

Iedereen was op tijd terug op de boot zodat we weer op tijd konden vertrekken naar het fjord. Daar was het rustig geen wind en geen golven. Daar werd de lunch aangeboden. Fran natuurlijk vis en wij zoals altijd vlees.

De meeuwen vlogen om onze hoofden.
Leken wel gieren. Toen iedereen klaar was hield Andy het visrestant op een bord buiten boord. En jullie raden het al, ze haalde gewoon het bord leeg.

Nu onderweg naar Poric om daar nog effe aan het stadsstrand te zwemmen....Hier natuurlijk ook alleen maar rotsen. Maar wat is dat lekker zo'n verkoelende duik in het water. Je hoorde de lichamen sissen.

Nu het laatste stukje terug naar Umag dat was nog 1,5 uur varen. We hoopte dat we nu net zoals op de heenweg weer dolfijnen zouden zien. Maar helaas geen dolfijnen meer voor ons. Misschien volgende keer als we weer gaan varen.

Nog wat boodschappen gedaan en wat hamburgers gebakken op de bbq.
Het was een geslaagd dagje.

Tot slot we hadden een aardige gids die zichzelf graag hoorde praten. Hij vertelde het verhaal in 4 talen... maar in het Duits en Engels wat wij een beetje begrepen was de tekst net iets anders....iets uitgebreider.
Maar wel in ieder geval nuttige informatie.
Zo kwamen wij ook veel te weten over de ligplekken van de nudisten en dat zijn er best veel.... Wij gaan ze nu opzoeken op de kaart....Want je weet het nooit of Fran en de boys hun kont willen bruinen.