Dag 24. Rome

24 juli 2016 - Karigador, Kroatië

Hallo daar.

Het weekend zit er weer bijna op voor jullie.
Voor ons nog 7 dagen en dan helaas ook.
Maar we gaan nog 7 dagen genieten.

Vandaag was het zeer bewolkt maar aan het eind van de middag kwam de zon er weer volop bij. Maar onder de bewolking was het gewoon nog 30°.

Wat zullen we gaan doen.....
Eerst ontbijten...
En daarna het ergste de afwas van gisteravond en het ontbijt. Alles wat we bij ons hadden was smerig. Er ontstond zelfs een file achter ons om te kunnen afwassen.

Zo dat was onze dag....

Nee zonder dollen, alles is weer schoon en opgeruimd. Maar wat gaan we doen.
We gaan naar Pula.
Deze stad ligt 80km ten zuiden van ons.
Een uurtje rijden en dan op zoek naar een parkeerplaats. Wat was het druk daar.

Maar met een beetje geluk, na drie rondjes rijden, hadden we een plek vlakbij het colosseum waar we naar toe wilde.

Het leek net Rome en dat kan wel kloppen.
Pula is opgebouwd in de Romeinse tijd. Dus je ziet er veel van terug in het stadscentrum. Gezellige kleine straatjes. Een kasteel met uitzicht over Pula.
We hebben ons daar zeker vermaakt vandaag. En weer een beetje cultuur gesnoven.

Terug op de camping nog effe gezwommen en daarna een sportmaaltijd. Er was een volleybal toernooi...Boyke zei: kom op, doe mee man. Vandaar de sport maaltijd.

18 ploegen.... eerste ronde gewonnen.
9 ploegen over ..... het was spannend 10-10
Helaas met 12-10 verloren van de latere toernooi winnaars. Maar er was fout geteld.. het voelde dus als een overwinning.
Op een terrasje het nog effe gevierd...
Daarna een heerlijke douche om dat heerlijke zand, wat ik mis van me af te spoelen.

Dit was weer een top dag ondanks de afwas en de wolken.