Dag 21. Top schippertje

21 juli 2016 - Karigador, Kroatië

Ja dag 21. Precies drie weken van huis. Wat missen we.... daar gaan we effe over nadenken. Kom ik later wel een keer op terug. Maar om jullie toch onze belevenissen te laten lezen blijven we wel nog wel effe weg.

Vandaag weer naar het plaatsje Vsar geweest, daar hebben we al een keer aan de zee gelegen.
Verdere informatie Vsar ligt tussen Porec en Rovinj.
Daar zouden we een bootje huren. Het was al tegen het middaguur. Pech voor jullie alles is al weg.
Dan maar verder lopen richting de zee en gaan liggen bakken. Maar ons oog viel op een ander verhuurbedrijf. En er lag nog 1 bootje, dat is genoeg voor ons want we wilden met zijn drieën in 1 bootje.

Edje volgde de instructies en Andy luisterde goed mee, hij spreekt tenslotte de talen.
Alles was duidelijk. Edje stuurde het jacht de haven uit.

En daar lagen we dan op open zee, wat een golven. De golven sloegen over ons heen, we waren direct doorweekt.
Dit staat in het boek verzonnen verhalen van schipbreukelingen.

De zee was vrij rustig met kleine golfjes, totdat er excursies boten langsvoeren ( langsvoerden, langs vaarde,  kies zelf maar) Andy nam het roer over en trotseerde de golven door er tegen in te varen. Het ging hem goed af. Een top schippertje. We zijn via een zijkanaal naar een piratengrot gevaren en daar vandaan naar Rovinj. Daar aangemeerd bij een eilandje en een duikje genomen.

Nu weer terug naar Vsar, de open zee deed me toch wat en er kwamen weer herinneringen boven over zeeziek zijn. Gelukkig bleef het bij licht in het hoofd zijn. Uiteindelijk weer veilig op de kant en effe rustig aan de zee liggen. Ons schippertje had natuurlijk nergens last van.

Op een terras nog effe een shake nuttigen en terug naar de camping.
Foto's uploaden en de wokpan neerzetten.
Helaas het wokken wordt pizza. De koelkast is te warm geworden en we durven de kip van gisteren niet meer op te eten.

De kip van gisteren bleef liggen omdat we gisteravond bij Boyke heerlijk hebben gegeten.
Daarna met zijn vieren nog een ijsje gegeten en de boys op meidenjacht. Ja Andy was ook mee.
Er schijnt een vervolg afspraak te komen.

Maar niet vanavond want Andy alleen op stap nee, zijn maatje Shivano (oudste zoon van Boyke) is nu naar Porec.

Ik houd jullie op de hoogte van het laatste nieuws.
Ik ga stoppen de pizza's komen eraan.

Tot laters.